LC WAIKIKI

 1985 yılında Fransa’da doğan LC Waikiki, 1997 yılında bugünkü LC Waikiki Mağazacılık tarafından satın alındı. Koleksiyonları ve mağazacılık anlayışıyla birçok markaya örnek oluşturan ve ulaşılabilir modanın adresi olan LC Waikiki, büyüme serüvenini, 16 yıldır bir Türk markası olarak LC Waikiki Mağazacılık çatısı altında sürdürüyor.

DÜNDEN BUGÜNE

1985 – 1996

LC Waikiki’nin doğuşu…

LC Waikiki, 1985 yılında bir Fransız markası olarak hayat buldu. Fransız tasarımcı George Amoual ve ortağı yeni bir marka yaratarak Fransız hazır giyim pazarına girmeye karar verdiler. George ve ortağı, markalarının adını hazır giyim pazarına girmeye karar verdikleri dönemde gerçekleştirdikleri bir uçak seyahati sırasında buldu. Uçak yolculuğu sırasında okudukları dergideki ünlü Waikiki Plajı'nın tanıtımından büyük heyecan duyan iki ortak, hazırladıkları farklı tasarımlara Waikiki isminin çok uygun olacağını düşündü. Fransızca "arkadaşlar" anlamına gelen "Les Copains" kelimelerinin baş harflerinden oluşan "LC" kısaltmasını da eklediklerinde LC Waikiki markası yaratılmış oldu.

LC Waikiki ve Taha Tekstil işbirliği…

Fransa'da kısa sürede adını duyuran ve önemli satış rakamlarına ulaşan marka, 1988 yılında artan üretim ihtiyacını karşılamak için Türk şirketi Taha Tekstil ile çalışmaya başladı. Türkiye'nin tekstil ve hazır giyim sektöründe gelişme yaşadığı, dünya piyasasında üretim ve hammadde gücü ile adını duyurmaya başladığı bu yıllarda Taha Tekstil, LC Waikiki'nin beklentilerini fazlası ile karşılayarak işbirliğini güçlendirdi. Taha Tekstil, LC Waikiki'de yakaladığı başarı ile yatırımlarını artırarak büyümeye başladı ve ilerleyen yıllarda kurulan yeni üretim şirketleri ile dünyanın önemli markalarına fason üretim yapan Taha Grup oluştu.

Tema Tekstil ve 700’e yakın LC Waikiki bayisi…

Taha Grup, toptan satış ve marka oluşturma hedefleri doğrultusunda 1991 yılında Tema Tekstil'i kurdu. Tema Tekstil, öncelikle Taha Grubu'nun en önemli ihracat müşterisi olan LC Waikiki’ni Türkiye lisansını alarak, LC Waikiki ürünlerinin toptan satış sistemine göre, bayiler aracılığı ile Türkiye'deki satışını başlattı. Başlangıçta LC Waikiki’nin tüm tasarımları Fransa’dan gelirken, 1993 yılında Tema Tekstil bünyesinde grubun ilk tasarım birimi kuruldu. Tema Tekstil, kuruluş amacı toptan satış olmasına rağmen genç ve çocuk giyim pazarı için hazırladığı başarılı koleksiyonlar ve etkin pazarlama yöntemleri ile kısa sürede hem girişimcilerin hem de tüketicilerin beğenisini kazanmayı başardı. Böylelikle corner bayi sayısı her geçen gün artmaya başladı. Bu başarıdan güç alan Tema Tekstil, 1995 yılında yetişkin hazır giyim pazarı için ayrı bir tasarım birimi kurdu. Grubun 2000 yılı ve sonrasındaki perakendecilik atağına dek, LC Waikiki Türkiye genelinde 700’e yaklaşan bayi sayısına ulaştı.

1996 – 2000

LC Waikiki bir Türk markası oldu!

1996 yılında Taha Grubu’nun perakende sektörüne girme stratejisi doğrultusunda, mağazalar açmak ve LC Waikiki ürünlerini bayiler yerine kendi mağazalarında satmak hedefi ile Tema Mağazacılık A.Ş. kuruldu. 1997’de Taha Grubu’nun stratejik planları doğrultusunda kendi grup markasını oluşturma ile ilgili araştırma ve fizibilite çalışmalarının hız kazandığı bir dönemde Fransız LC Waikiki firmasının ortakları markayı satmaya karar verdiler. Bu dönemde, LC Waikiki’nin Türkiye’deki satışlarının hızla artmaya devam ediyor olması, Taha Grubu’nun bir markaya sahip olmak istemesi sonucu LC Waikiki’nin dünyadaki tüm isim haklarını satın alındı ve 1997 yılında LC Waikiki artık bir Türk markası haline geldi.

Bu gelişmenin akabinde Taha Grup, LC Waikiki’yi hem koleksiyon hem de mağazacılık anlayışı olarak yeniden yapılandırmak üzere Fransa pazarından bir süreliğine çekme kararı aldı. Aynı dönemde radikal bir karar ile bayilik kanalı ile yapılan satışlar, bayi sayısında yapılan azaltma ile önemli ölçüde düşürülerek mağazacılık alanındaki yatırımlara hız verildi ve o dönemde 21 olan LC Waikiki mağaza sayısı hızla artmaya başladı.

Mağazacılık atağı ve Tema Grup…

2000 yılından itibaren perakendeci kimliğini ön plana çıkarıp, sadece kendi mağazalarını açmaya yönelen Tema Mağazacılık, LC Waikiki koleksiyonlarını müşterileri ile buluşturabileceği çağdaş mağazalar açma projesine hız verdi.

Taha Grup, bu radikal kararını takiben üretim ve perakende şirketlerinin iki ayrı grupta faaliyet göstermesi yönünde karar aldı. Böylelikle üretim şirketleri Taha Grubu’nun, hazır giyim perakende sektöründe faaliyet gösteren şirketler Tema Grubu’nun çatısı altında faaliyet göstermeye başladı. Taha Grup üretim, Tema Grup ise perakende alanında büyümek üzere hızlı adımlar atmaya başladı.

2000 -2011

LC Waikiki ve yeni markalar…

Değişik hayat tarzlarına sahip kitlelere de hitap edecek koleksiyonları alt markalar ile LC Waikiki mağazalarında lanse etme kararı alan Tema Grup, 2000 yılında LC Waikiki’ye ek olarak XSIDE markasını Türk tüketicisine sundu. XSIDE modayı takip eden 15 yaş üstü gençlere sesleniyor.

Hazır giyim sektöründe Türkiye’nin lideri…

Bugünlere geldiğimizde ise Tema Grup  adını LC Waikiki Mağazacılık olarak değiştirdi. LC Waikiki Mağazacılık, mağazalarında satışa sunduğu ürünlerin üretimini global bir tedarik zinciri ile gerçekleştiriyor. LC Waikiki Mağazacılık, gerek Taha Grubu’ndan gelen üretim geçmişi, gerekse LC Waikiki markası ile hazır giyim perakende sektöründe kazandığı başarılar ile Türk hazır giyim sektörünün lider gruplarından biri olma özelliğini taşıyor.

Başarılı büyüme…

LC Waikiki Mağazacılık, mağazaları ile 2004 yılı sonunda 255 milyon TL, 2005 yılı sonunda 5 artış ile 346 milyon TL, 2006 sonunda C artış ile 495 milyon TL, 2007 sonunda E’lik artışla 719 milyon TL, 2008 yılında F artışla 1 milyar 49 milyon TL, 2009 sonunda 6 artış ile 1 milyar 428 milyon TL,  2010 sonunda  H büyüyerek 2 milyar 107 milyon TL, 2011 sonunda ise 5 büyüyerek 2 milyar 900 milyon TL, 2012 yılında ise 3, 5 milyar TL ciroya ulaştı.

LC Waikiki Mağazacılık, bugün Türkiye’de 71 ilde, 380’i aşkın LC Waikiki mağazası ile milyonlarca insana hizmet veren sektör lideri bir mağaza zincirini yönetiyor. LC Waikiki, KMG tarafından hazırlanan ve 6 ayda bir yayınlanan Hazır Giyim Tüketim Endeksi Raporu’nda 2004 yaz döneminden bu yana pazar liderliğini koruyor. 

Hedef Avrupa’da ilk üç…

2009 yılında yurt dışı yatırımlarına başlayan LC Waikiki Mağazacılık, Avrupa’daki ilk LC Waikiki mağazasını Romanya’da açtı. Bugün, Arnavutluk, Azerbeycan, Bosna, Bulgaristan, Fas, Gürcistan, Irak, İran, Kazakistan, Kosova, Makedonya, Mısır, Polonya, Romanya, Rusya, Suriye, Suudi Arabistan, Ukrayna olmak üzere 18 ülkede 70 mağazaya sahip olan LC Waikiki Mağazacılık yurt dışındaki mağaza sayısını yıl sonuna kadar 75'e çıkarmayı planlıyor. 2012’den itibaren Türkiye dışındaki pazarlarda hızla yayılmayı hedefleyen LC Waikiki Mağazacılık, 2023 yılına kadar Avrupa’nın en başarılı üç giyim perakendecisinden biri olmak vizyonuyla hareket ediyor.