MİAD Tekstil Sektör Kurulu Toplantısı

Genç MİAD Girişimcilik ve İnovasyon Komisyonu tarafından organize edilen Tekstil Sektör Kurulu Toplantısı, 19 Mart Çarşamba Akşamı MİAD Dernek Merkezinde düzenlendi.

LC Waikiki Genel Koordinatörü Mustafa Küçük;

“Bir şey teoride Mümkünse Pratikte de Mümkündür.”

“Önümüzdeki yıllarda Marka Satın Alma Fikrimiz Var”

Genç MİAD Girişimcilik ve İnovasyon Komisyonu tarafından organize edilen Tekstil Sektör Kurulu toplantısı, 19 Mart Çarşamba Akşamı MİAD Dernek Merkezinde düzenlendi.

LC Waikiki Genel Koordinatörü Mustafa Küçük’ün katılımıyla gerçekleştirilen toplantıya 50’yi aşkın MİAD Üyesi iştirak etti.

Toplantının açılış konuşmasını yapan Genç MİAD Yürütme Kurulu Başkanı Murat Gönültaş, Genç MİAD faaliyetleri hakkında misafirleri bilgilendirdi. Toplantıyı organize eden Genç MİAD Girişimcilik ve İnovasyon Komisyonu başkanı Simay Dinç’e teşekkür eden Gönültaş, sözü MİAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Batik Örme Yönetim Kurulu Üyesi B. Namık Ziyal’e bıraktı. Mustafa Küçük’ün katılımından memnuniyet duyduğunu ifade eden Ziyal, tekstilciliğin Malatya ile eşdeğer olduğunu söyledi. Tekstilin her aşamasında Malatyalılar’ın olduğuna dikkat çeken başarılı işadamı, toplantının verimli geçmesini diledi.

B. Namık Ziyal konuşmasını tamamladıktan sonra, toplantıya katılım gösterenler sırayla kendilerini tanıttılar.

Tekstil sektörüne şans eseri girdiğini anlatarak sözlerine başlayan LC Waikiki Genel Koordinatörü Mustafa Küçük, kendisinin aslında makine mühendisi olduğunu söyledi. 90’lı yılların başında LC Waikiki markasının lisansını aldıklarını ifade eden Küçük, o yıllarda toptancılığın daraldığını ve perakendeciliğe yöneldiklerini sözlerine ekledi. Verdikleri bu kararın önlerini açtığını vurgulayan Mustafa Küçük, sözlerine şöyle devam etti;

“90’lı yılların başında LC Waikiki’nin lisansını aldık. Toptancılığın daraldığı dönemde ise perakendeciliğe yöneldik. İhracat yaptığımız için dünyayı okuma şansımız vardı ve biz de bu kararı verdik. Akabinde LC Waikiki’nin tüm dünyadaki isim haklarını aldık. 2000 yılında meydana gelen krizle uçurumun ucuna geldik diyebilirim. Borçlarımız bu dönemde katlandı. Bu dönemde radikal bir karar almak zorundaydık. Bir gecede 600 olan bayi sayısını 100’e indirdik. Ardından üretim grubu ile perakende gurubunu ayırma kararı aldık. Bu karar sayesinde üretim grubumuz ihracata yöneldi ve yurtdışında fabrikalar kurdu. Perakendeciliğe geçmemizdeki asıl amaç; müşteriye dokunmak, onları anlamak isteğimizden kaynaklanıyor. Aracıları ne kadar azaltırsak maliyetlerin azalacağını ve müşteriyle aramızdaki iletişimin daha iyi hale geleceğini biliyorduk. Yaptığımız hamleler sonrası işler istediğimiz gibi gitti.” dedi.

Mustafa Küçük’ün LC Waikiki hakkında yaptığı bilgilendirmelerden sonra soru cevap bölümüne geçildi;

·       LC Waikiki Ne Yaptı da Bu Kadar Başarılı Oldu?

Bunun iki sebebi var. Birincisi; toptancılıktan perakendeciliğe geçişimizdir. İkincisi ise; LC Waikiki’nin isim haklarını alırken halk markası yapmak istedik. Çünkü bu alanda bir boşluk vardı. Bu boşluğu iyi değerlendirdik diyebilirim.

·       Tedarikçilerinizin Yurtiçi ve Yurtdışı oranı nedir?

Tedarikçilerimizin yüzde 65’ini yurtiçi, yüzde 35’ini yurtdışı teşkil ediyor.

·       Perakendeciliğe Girmenizdeki Asıl Amaç Nedir?

Dünya küreselleşiyor ve buna ayak uydurmamız gerekiyor. Her aracı bir maliyet unsurudur ve tüketiciyle aranızdaki iletişim kopukluğuna sebep olur. Biz de bu sebeple perakendeciliğe geçtik.

·       Yolun Başında Olsanız Nereden Başlardınız ve Gençlere Ne Tavsiye Edersiniz?

Gençler bugünü değil 10 yıl sonrasını düşünerek meslek seçimlerini belirlemeliler. Tekstil işi sevgi ister aşk ister. Dolayısıyla insanın içinde tekstil sevgisi yoksa bu sektöre hiç girmeyi düşünmesinler.

·       Her Firma Büyümeli midir? Büyümenin Ölçüsü Nedir?

İdeal büyüklük; üretebileceğin büyüklüktür. Üretebiliyorsan büyüyeceksin. Sistemleri, prosedürleri ve gerekli altyapıları kurmadan büyümeye kalkarsanız sonucu iç açıcı olmayacaktır.

·       Vizyonunuz Nedir;

Vizyonumuz; 2023 yılında Avrupa’nın en iyi 3 markasından biri olmaktır.

·       LC Waikiki yabancı bir firma idi. Yabancı bir firmayı neden satın almak istediniz?

LC Waikiki’nin isim haklarını almadan önce lisansını almıştık. Dolayısıyla bir pazar oluşmuştu bu marka için. LC Waikiki’yi kucağımızda büyüyen bir bebek olarak görüyorum. Belirli zaman sonra isim haklarını da aldık.

·       Yabancıların Türk Markalarına Önyargılı Olduğunu Düşünüyor musunuz?

Önemli olan markanın tüketicilere ne sunduğudur. Avrupa’da bu anlamda bir milliyetçilik olduğunu düşünmüyorum.

·       LC Waikiki’nin Marka Değerini Ölçtürdünüz mü?

Böyle bir çalışmamız olmadı. Fakat bizim dışımızda yapıldığını biliyorum.

·       E-Ticaret’le İlgili Ne Düşünüyorsunuz?

Bu konuya kafa yoruyoruz. 2 yılı aşkın bir süredir online satış yapmaya başladık. Şu an da satışlarımızın %2-%3’ü online satıştan geliyor. Bu konuda dünyaya açılmak istiyoruz. E-Ticaret’in çok önemli olduğunu biliyoruz ve 15-20 yıl içerisinde daha da gelişeceğini düşünüyorum.

 

Diğer Haberler