Genç MİAD Grup Toplantısının Konuğu Vahap Küçük Oldu

LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük Malatyalı Genç Girişimcilerle Bir Araya Geldi

 

LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük;

“LC Waikiki Kadın İstihdamı Konusunda İlk 3’te Yer Almaktadır”

“LC Waikiki 2004 Yılından İtibaren Pazar Payı ile Lider Konumdadır”

“Az Şey Vaat Et, Çok Şey Ver”

 

Genç MİAD Üyeler Grup Toplantısı, LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük’ün katılımı ile 14 Şubat Cumartesi günü Hilton Garden Inn Airport Otelde gerçekleştirildi. Küçük’ün Malatyalı Genç Girişimcilere hitap ettiği toplantıya MASTÖB ve MADEF gibi Sivil Toplum Kuruluşlarının Gençlik Kurulları’da katılım gösterdi.

Toplantının açılış konuşmasını yapan MİAD Genel Sekreteri Hakan Odabaşı, katılımlarından dolayı öncelikle Vahap küçük’e ve katılan tüm misafirlere teşekkür etti. Odabaşı, konuşmasını yapmak üzere Genç MİAD Yürütme Kurulu Başkanı Murat Gönültaş’ı kürsüye davet etti. Genç MİAD Yürütme Kurulu Kurucu Başkanı Ahmet Şamil Onur ve Bir önceki dönem Yürütme Kurulu Başkanı M. Onur Karadağ’a  teşekkür ederek konuşmasına başlayan Gönültaş, Genç MİAD Yürütme Kurulu Üyelerini tek tek salona takdim etti. Genç MİAD olarak birlikteliğin verdiği güç ile “neler yapabiliriz” sorusunu davamlı istişare ettiklerini ifade eden Başkan, STK ların gelişen ülkelerdeki önemine vurgu yaptı.

Genç MİAD Yürütme Kurulu Başkanı Murat Gönültaş’ın konuşmasının ardından ardından LC Waikiki tanıtım filmi gösterildi. Tanıtımf filminin ardından Toplantının konuşmacı misafiri olan LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük kürsüye davet edildi.

Gençlerle bir arada olmaktan onur duyduğunu ifade ederek sözlerine başlayan Vahap Küçük, Genç MİAD’ın teklifini hiç düşünmden kabul ettiğini sözlerine ekledi.

Başarılı işadamı LC Waikiki’nin başarı serüvenini aşağıdaki sözlerle dile getirdi;

Markalaşmak Bambu Ağacına Benzer, Ancak 6. Yılda Verim Almaya Başlarsınız

Tekstil serüvenimiz 1988 yılında küçük bir atölye ile başladı. 1990 yılında LC Waikiki’nin Türkiye’deki isim haklarını satın aldık. Bu sayede markalaşma sürecimiz başlamış oldu. 1997 yılında LC Waikiki’nin tüm haklarının satın alınmasıyla başlayan süreç, 2001 yılında bayilik sisteminden perakendeciliğe geçme kararıyla ivme kazandı. Perakendeciliğe geçme kararımızı önemli bir dönemeç olarak düşünüyorum. Bayilik sistemiyle uzun soluklu olamayacağımızı düşünüp yaptığımız bu hamle, zamanlama olarak yerinde bir karardı.

Markalaşma bir süreçtir ve bu süreç sabır gerektirir. Bu yüzden ben markalaşmayı sabırla yetiştirilen Bambu ağacına benzetirim. Bu ağaç Çin’de yetişir. İlk yıllarda kendini göstermez fakat siz bakımlarını yapmak zorundasınız. 6. Yıl boyunca toprak altında filizlenen ağaç birden metrelerce yükselir.

LC Waikiki Kadın İstihdamı Konusunda İlk 3’te Yer Almaktadır

2004 yılından İtibaren Pazar payı ile lider konuma ulaşan LC Waikiki; 73 ilde 400 mağaza ve 19.000 çalışan, 23 ülkede ise 500’ü aşkın mağaza ve toplamda 24.000 çalışanı ile büyümeye devam ediyor. 2014 yılında 5.850 milyar $ ciro ile %’lik büyüme yakalayan firmamızın 2015 hedefi ise 7 milyar $ ciroya ulaşmaktır.

Vahap Küçük Sürdürülebilir Başarının Faktörlerini Aşağıdaki Gibi Sıraladı;

İyi Bir Lider: İyi Şirket Yoktur, iyi yönetici vardır. Kötü şirket yoktur, kötü yönetici vardır. İşletmerin imajında liderler önemli rol oynar.

İnovasyon: Eğer kendinizi yenlieyemez iseniz başarısız olmaya mahkumsunuz. Geçmişte, kendi sektöründe dünya devlerinden olup bugün ise batmış olan bir çok şirket sıralayabiliriz.

Kurum Kültürü: Geçmişi yüzyıllara dayanan şirketleri incelediğinizde, kurucunun koymuş olduğu evrensel etik değerleri görürüz. Bu değerler kurum kültürünü oluşturmaktadır. Bizim bu pazarda lider olmamızı sağlayan en önemli unsur kurum kültürüdür. Asla tutamayacağımız sözü vermeyiz. Verdiğimiz sözü de tutarız.

Zamanlama: İşletmelerde zamanlama çok önemlidir. LC Waikiki 2001 yılında perakendeciliğe girmemiş olsaydı çok geç kalabilirdi ve bu koltukta ben oturmuyor olabilirdim.

Sermaye Birikimi: İşletmelerin 3-4 yıllık kendi özsermayesi buulnması gerekiyor. Aksi halde dalgalanmalarda hayatta kalma şansınız düşer

İK ve Teknoloji: Bir çok firma teknolojiye yatırım yapabiliyor. Fakat en çok ihmal edilen konu ise nitelikli insan çalıştırma olduğunu düşünüyorum. Çalışanlarınızdan neyi beklediğinizi net bir şekilde dile getirmelisiniz.

Konumlandırma: Kendinizi müşterilere iyi tarif etmeniz gerekiyor. Günümüz dünyasında yeni ekonomi kuralı; “Az Şey Vaat Et, Çok Şey Ver” şeklinde tanımlanıyor. Beklentilerinizi asla yüksek tutmayın.

Değişim: İşletmelerin yanılgıya düştüğü bir başka konu ise değişimdir. Değişim genelde durum kötü olduğunda yapılmaktadır. Kötü durumda yapılan değşiim ise maalesef olumlu sonuçlar vermemektedir. Aslında en kuvvetli olduğunuz anda değişime gitmeniz gerekiyor.

Odaklanma: Dikey büyüme tamamlamadan yatay büyümeye geçiş işletmeler için çok tehlikelidir. Bir sektörde büyümeden diğer sektörlere geçiş yapmak aynı zamanda sermayenin bölünmesi anlamına gelmektedir. Sermayenin bölünmesi ise sizi güçsüz kılar.

Sabır: Her zorlukta mücadeleyi bırakma eğiliminde olursanız başarılı olma şansınız yoktur.

Sunumun sonunda LC Waikiki’nin misyonu olan “İyi Giyinmek Herkesin” hakkı sloganına vurgu yapan Vahap Küçük, firmanın 2023 Vizyonunun ise Avrupa’nın en başarılı 3 markasından biri olduğunu ifade etti.

İş Dünyasındaki kıymetli tecrübelerini ile genç girişimcilerle paylaşan Küçük, yapmış olduğu sunumun ardından kendisine yöneltilen soruları cevapladı.

Toplantının bitiminde, Vahap Küçük’e Genç MİAD Yürütme Kurulu Kurucu Başkanı ve Bir önceki dönem Genç MİAD Yürütme Kurulu Başkanı M. Onur Karadağ tarafından Teşekkür plaketi takdim edildi. Günün anısına çekilen toplu fotoğrafın ardından Genç MİAD Grup toplantısı sona erdi.

 

Diğer Haberler